• Norwegian teachers' safety strategies for Friluftsliv excursions: implications for inclusive education 

      Dahl, Lena; Standal, Øyvind Førland; Moe, Vegard Fusche (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      The purpose of this study was to explore how teachers in friluftsliv (the Scandinavian equivalent of outdoor education and outdoor recreation) reflect upon their safety strategies in relation to pupils’ friluftsliv abilities ...
    • Å lære å bli lærar : om læring og undervisning i fag, tema og ferdigheiter i ny lærarutdanning 

      Langfeldt, Gjert; Moe, Vegard Fusche; Apelseth, Arne; Fretland, Jan Olav; Sørheim, Bjørn; Haara, Frode Olav; Sætre, Per Jarle; Pedersen, Jon Helen; Ulvestad, Hilde Aga; Standal, Øyvind Førland; Werler, Tobias (HSF-Rapport;6/2011, Research report, 2011)
      Lærarutdanningane er i støypeskeia. Frå hausten 2011 blir studentar tekne opp til Grunnskulelærarutdanning og ikkje til Allmennlærarutdanning. Denne rapporten dokumenterer korleis ein arbeider ved HiSF for å fylle ei ...